КРИТЕРІЇ
ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ІНФОРМАТИКИ
До навчальних досягнень учнів з
інформатики, які підлягають оцінюванню, належить:
‑ теоретична база знань: уявлення про інформацію, її властивості, інформаційні процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв'язування задач за допомогою комп'ютера з використанням програмного забезпечення загального та конкретно-предметного призначення, формулювання проблем і постановку задач, побудову відповідних інформаційних моделей, основи алгоритмізації і програмування, принципи будови та дії комп'ютера, уявлення про можливості використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних відомостей.
‑ практичні навички: навички
роботи з пристроями введення-виведення даних, прикладним програмним
забезпеченням загального і навчального призначення - програмами технічного
обслуговування апаратної складової, операційними системами, програмами для
архівування файлів, антивірусними програмами, редакторами текстів, графічними
редакторами, засобами підготовки комп'ютерних презентацій та публікацій,
табличними процесорами, системами управління базами даних,
інформаційно-пошуковими системами, експертними системами. мультимедійними
комп'ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними засобами для
комп'ютерної підтримки навчання з різних предметів, програмами-браузерами для
перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для роботи з електронною поштою
та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в глобальній мережі Інтернет,
створення гіпертекстових сторінок тощо; навички складання, описування та
реалізації найпростіших алгоритмів і програм з використанням різних засобів їх
подання, зокрема деякої мови програмування.
Оцінювання якості підготовки учнів з інформатики
здійснюється в двох аспектах: рівень володіння теоретичними знаннями та
здатність до застосування вивченого матеріалу у практичній діяльності.
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними
знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних
досягнень школярів з інформатики, що відображено в таблиці і побудовано таким
чином, що досягнення певного рівня навчальних досягнень передбачає, що усі
вказані для попередніх рівнів знання, уміння і навички опановані учнем.
Рівні навчальних досягнень
учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає
окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила
техніки безпеки під час роботи з комп'ютерною технікою |
2 |
Учень (учениця) розпізнає
окремі об'єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно
відтворити знання про них |
|
3 |
Учень (учениця) має
фрагментарні знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини
навчального матеріалу) при відсутності сформованих умінь та навичок |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) має початковий
рівень знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може
відтворити репродуктивно; може з допомогою вчителя виконати просте навчальне
завдання; має елементарні, нестійкі навички роботи на комп'ютері |
5 |
Учень (учениця) має рівень
знань вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну
частину навчального матеріалу з елементами логічних зв'язків; має стійкі
навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп'ютері |
|
6 |
Учень (учениця) знайомий з
основними поняттями навчального матеріалу;може самостійно відтворити значну
частину навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком
виконати просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій
з опрацювання даних на комп'ютері |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) вміє
застосовувати вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити
основні процеси, що відбуваються під час роботи інформаційної системи та
наводити власні приклади на підтвердження деяких тверджень; вміє виконувати
навчальні завдання, передбачені програмою |
8 |
Учень (учениця) вміє
аналізувати навчальний матеріал, в цілому самостійно застосовувати його на
практиці; контролювати власну діяльність; самостійно виправити вказані
вчителем помилки; самостійно визначити спосіб розв'язування навчальної
задачі; вміє використовувати довідкову систему |
|
9 |
Учень (учениця): вільно володіє
навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє систематизувати і
узагальнювати отримані відомості; самостійно виконує передбачені програмою
навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може
аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання;
вільно володіє клавіатурою |
|
IV. Високий |
10 |
Знання, вміння і навички учня
(учениця) повністю відповідають вимогам державної програми. Учень (учениця)
володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні цілі власної
навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно знаходити
додаткові відомості та використовує їх для реалізації поставлених перед
ним навчальних цілей, судження його (її) логічні і достатньо обґрунтовані;
має певні навички управління інформаційною системою |
11 |
Учень (учениця) володіє
узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати особисту навчальну
діяльність, оцінювати результати власної практичної роботи; вміє самостійно
знаходити джерела різноманітних відомостей і використовувати їх відповідно до
мети і завдань власної пізнавальної діяльності; використовує набуті знання і
вміння у нестандартних ситуаціях; вміє виконувати завдання, не передбачені
навчальною програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою |
|
12 |
Учень (учениця) має стійкі системні
знання та продуктивно їх використовує; вміє вільно використовувати нові
інформаційні технології для поповнення власних знань та розв'язування задач;
має стійкі навички управління інформаційною системою у нестандартних
ситуаціях |
Немає коментарів:
Дописати коментар